Monday, September 6, 2010

Seminggu sebelum raya

Setelah macam2 yang berlaku pada ari Jumaat aritu, akhirnya aku sampai Seremban hampir jam 12 tengah malam. Balik je rumah, terus wat gerak gempur mengemas rumah. Hanya aku dan angah sahaja memandangkan yg lainnya sudah balik Johor. Bukan balik beraya tapi balik untuk ambil Boy sempena cuti semesternya.

Herankan... napalah tengah2 malam kami sibuk nak mengemas. Bukannya apa, dis week sume orang balik rumah. Jadinya mmg takde harapanlah kalau nak mengemas bila sumenya sudah berkumpul lebih2 lagi bila ada si kecil nie......


Bila Firas nie ada mmg susahlah nk buat keje. Sebabnya masing2 dok sibuk nk melayan dia. So nak tak nak malam tu gaklah kami ngemas rumah. Hampir jam 4 pagi, setelah sumenya siap barulah kami berdua masuk tidur. Pergh.. memang meletihkan. Esoknya mmg best dapat bangun lambat.

Untuk weekend kali nie, aku dah pencen untuk nak masak. Nak masak pun kena tengok mood gakkan. Hehe... tapi at least ari Sabtu aritu sempat gaklah aku menjala. Aku rasa roti jala tu dah macam menu favorite pula utk bulan pose kali nie. Erm.. kuih raya pun kami dah makan. Iyalah, kalo tunggu raya uish memang tak makanlah gamaknya. Jadi sementara teringin nk makan kuih raya nie, baiklah kite hadap je kan daripada membazir tak makan nanti, betul tak?

2 comments:

xhn said...

gambar yg botak mane.hehee

aIDA sULAIMAN said...

gambar botak dlm hp ibu.. malas nk upload.. huhu...