Thursday, September 2, 2010

Bila rasa itu mati

Arinie xde mood nk pergi keje. Datang office lambat. Mungkin sebab perkara2 semalam dan perkara2 yg lepas. Tak best!!! Sampaikan orang lain pun leh perasan arini aku monyok. Malah de yg teka dengan tepat sekali kenapa aku bermuram durja. Lagipun arini tetibe je rasa lain macam. Sakit perut, sakit tekak, sakit kaki, sakit badan, nak muntah, pening kepala.... wah, simptom2 nk demam nie. Sejuknya hari ni lain macam sampaikan aku rasa menggigil.

Walaupun takde mood tapi keje tetap kena teruskan. Yang paling best cuti raya aku dah diluluskan. 3 hari bermula dari 13-15hb. Pastu terus sambung cuti hari Malaysia. So Jumaatlah aku akan mula bekerja semula. Tapi de gak yang menghasut aku soh amik EL. Oh tidak... itu bukan style aku. Lainlah kalau kite betul2 de emergency case.

On da way aku balik dari bazar tadi, aku lalulah depan deretan kedai yg jual keperluan raya. Pastu aku de nampak sorang peniaga kedai tu (lelaki) minum air. Aku still tak perasan lagi. Then, tetiba je lelaki tu menyorok. Mungkin tersedar yang dia tu berpuasa takpun mungkin dia tak pose tapi bila dia npk aku terus dia jadi malu. Aku tak taulah dia tu terminum atau sengaja minum tapi yg pasti aku tau dia tu muslim. Dan aku rasa dia tu sebenarnya tak pose sbb masa dia dok sibuk duduk menyorok tu dia still minum lagi. Entahlah.... Lagipun kat area kawasan aku tu mmg ramai kot orang tak pose. Tak pose satu hal pastu leh lak nk tunjuk2 kat orang yg awak tu tak berpose. Especially budak2 sekolah yg suka dok menebeng kat tangga lrt tu. Dahlah ponteng sekolah, tak pose then dengan selambanya boleh hisap rokok. Tu belum kira yg dok sibuk nk mengusha orang lagi tu. Ada ke patut???

[p/s: bila rasa itu mati, hati menjadi kering. lalu, apakah yg terjadi?...]

No comments: