Tuesday, July 6, 2010

Peristiwa hari ini

Hari nie aku terbangun lambat sket. Ala... bukan lambat mana pun, lmbt 5 minit je. Tapi disebabkan aku bawa bekal maka memang lambatlah aku keluar rumah. Mana taknye utk orang yang macam aku nie nk memanaskan lauk memakan masa yg lama gak. Masa aku smpai office tadi jam di tangan aku menunjukkan pukul 8:35 pagi. Tapi nasib baik bila aku tengok dlm sistem attendance tu tepat2 kul 8:30 aku masuk. Syukurlah... kalo tidak mesti xcun aku punye attendance form.

Abis keje tadi gi KLCC. Gi sana bukannya niat nak bershopping tapi cuma nak beli barang dapur. Sangat tak sesuai! Iyelah, aku kat Ampang Park tu nampak je macam best tapi bukannya ada apa2. Nak beli barang2 basah pun susah. Barang2 kering pun ciput2 je. Kedai kat area rumah aku nie pula juz kedai2 biasa jer. Nak pergi pasar rasa cam tak yakin je. Bukan tak yakin apa cuma pasar tu agak jauh ke dalam. Nak lalu kawasan tu agak malas gak sbb ramai sgt orang2 yang aku tak berkenan kat sana. Dahtu aku sorang lak. So nk tak nak KLCC jelah tempat aku beli barang dapur. Tu je yang paling dekat.

Kat situ masalah gak. Nak beli daging tengok dulu de tanda halal ke tidak. Iyalah, sana tu bukannya Giant atau adik beradiknya. Pastu ingatkan nk beli sushi, tapi tengok takde tanda halal xjadilah. Tukang masaknya pun rasanya orang Jepun tak.

Balik je dari KLCC salah naik tren daa.... Patutnya tunggu belah kiri tapi aku pergi belah kanan. Confident gile masa turun tangga tu. Tak tengok signboard langsung. Masuk je dalam tren.... beberapa minit pastu dengarlah suara 'pompuan simpanan' nie cakap, "stesen berikutnya Kampung Baru. Next station Kampung Baru.".... Alamak, baru aku perasan aku dh salah naik. Smpai Kg Baru terus turun tukar tren. Rupa2 nya aku masih tak hafal lagi laluan LRT kat KL nie. Huhu....

[p/s : semalam pas balik keje terjumpa dengan Norlia Ghani a.k.a Joyah kat Ampang Park]

No comments: