Wednesday, June 9, 2010

My second week

Baru beberapa hari xonline rasa rindu nk berblogging. Actually aku tak de masa nk online. Weekend aritu pergi Penang so lagilah busy. Nak cite kat sini pun xsyok sbb gmbar tak de. Tunggulah next week ye sbb dis week aku nk ke Perak pula. Next week pun sama. Huhu... bulan nie bulan jalan2 namanya.

Balik dari Penang aritu memang penat giler. Dahlah sekarang keje melambak2 sampaikan aku kena stay sampai kul 7:30 malam nk siapkan keje. Resume banyak lagi yang aku tak select padahal tarikh memohon dh ditutup. Bayangkan kalo dlm masa sehari je de lebih kurang 80 resume yg aku terima melalui email. Tu belum kira lagi yg hantar by post. Memang penatlah aku nk baca resume diorang yg kebanyakannya panjang menjela.

Walaupun along slalu cakap yg aku nie juz practical je tp aku still balik lambat gak. Actually boleh je smbung esok tp aku malas nk rebut2 train yg penuh tu. Satu lagi, balik umah pun bukan ada apa. Baik aku wat keje. Lagipun aku tak kisah balik lambat sbb aku minat dgn kerja yg aku buat sekarang.

Cuma satu je yg aku tak suka tentang keje nie. Aku semakin hari semakin mengantuk. Kenapa ek? Nak kata tido lambat taklah lambat sangat. Aku paling tak suka bangun pagi. Bosan! Aku rindu nk bangun lambat. Hari ni aku diminta utk semak staff attendance. Time wat keje tu, pergh... ngantuknye tok sah cakaplah. Dahlah nombor2 tu kecik, lagi sakit mata aku. Kalo sume staff datang on-time taklah aku tersiksa begitu smpai nk kena tengok dgn detail exact time pd scanning card diorang. Almaklumlah esok dh nk meeting so report kena siap arini gak jadi senang nk wat appraisal nanti.

Then pagi tadi, HR coordinator tanya aku... "aida, this Saturday u free tak? if there's nothing, can u come to work?". Maaflah ya, even aku suka sangat bekerja tapi kalo ada something yg aku patut dahulukan, keje kenalah tolak tepi dulu. So aku pun cakaplah kat akak tu, "sorry, minggu ni saya nk balik Perak. I have already purchased the tickets. Maybe next time." Makanya hari Sabtu pun kalo boleh kena keje.

Keje sini mmg seronok. Aku dilayan sama rata dengan staff2 yang lain. Lagipun, boss aku kata kalo aku keje lebih masa aku boleh claim OT. Wah, very de bagus. Semalam aku join induction dengan staff2 baru. Aku sorang je yg tersesat student practical kat situ. Hehe.. segan gaklah aku. By da way, de satu lagi cite. Semalam sekali lagi kasut aku tercabut. Tapi kali nie tak terbelah dua cam aritu juz lidah kasut tu terbuka je. Nasib baik tak teruk sangat.

1 comment:

xhn said...

apo ni asyik tercabut yo kasut tuh.beli terompah la pasni.. ;p
i try to send the pic to your email but it return back to me says that the email doesn't exist.
apakah?