Wednesday, June 23, 2010

Hanya sebulan

Arini aku berpuasa. Yang paling best asal aku pose je mesti murah rezeki aku. Last week hampir seminggu aku berpuasa, macam2 yg aku dapat. Antaranya dapat kuih muih dari sorang staff. Dia tapaukan untuk aku. Pastu boss aku bagi sebungkus kacang dengan keropok sira. Paling best boss kat Civil department kasi coklat. Aku tak taulah apa motif boss department lain kasi coklat kat kitorang. Setengah orang kata mungkin nk rasuah. Maklumlah kami nie orang HR. Tapi xtaulah kan. Lagipun boss tu baru balik dari London. Coklat dari London tu, rugi kalo tak amik. Hehe.... Untuk arini lak, boss aku kasi kek pisang dengan butter cake. Walaupun aku berpuasa, tapi dia bekalkan aku untuk dibawa balik. Sangat seronok.

Entry sebelum2 nie, aku de mention pasal nk terjah dalam system payroll. Dan alhamdulillah, sekarang nie aku dah selamat pun menerjah dalam sistem penggajian nie. Walaupun aku masih lagi baru, tapi aku dah diberi peluang tersebut. Dalam masa sebulan saja macam2 yang aku tahu. Best sangat2 bila kita diberi peluang utk melihat butir2 gaji yg dibayar pada setiap staff. So, untuk position aku... aku dh tahu dah berapa yg syarikat bayar. Lepas nie kalo nk minta keje kat mane2 bolehlah aku demand setakat yg boleh. Hehehe..... Tapi biasalah sumenya mestilah disimpan secara rahsia. Semakin banyak yang aku tahu, semakin banyaklah juga pantang larang yg aku kena ikut.

No comments: