Sunday, August 29, 2010

Karipap vs. Ketupat = LULUS

Menu sampingan untuk berbuka pada hari ini ialah tadaa......... karipap pusing...



Walaupun karipap nie kakak Angah yang buat dengan bantuan ibu, tapi aku de gak try buat lima enam ketul. Dan hasilnya tengoklah yg de symbol pointing hand tu. Ha.. yg tu aku yg kelim sendiri. Cantik tak?... Oklah kan, not bad. At least menjadi gak. Dan aku masih ingat lagi kata2 Dr. Fazley. Waktu tu dia still belum kahwin. Dia kata mak dia bilang, kalau nk cari isteri carilah isteri yg pandai buat karipap dan yg pandai menganyam ketupat.

Aku tak tau apa kaitan antara nk cari isteri dengan karipap + anyam ketupat. Maybe sbb dua perkara nie memerlukan kesabaran yg tinggi di samping kreativiti. Almaklumlah di zaman yg serba moden nie tak semua orang boleh mengelim karipap dan tak semua orang boleh menganyam ketupat. Dan aku telah mempelajari kedua2 bidang nie. Kira okeylah kan. Lengkaplah ciri2 perempuan melayu sejati... *_*

No comments: