Tuesday, March 23, 2010

Melacca Heritage

Petang tadi pas abis class aku, Kyra dengan Kak Fiza gi survey souvenir kat bangunan MARA utk seminar kitorang next week. Survey punye survey sekali mahal daa harganya padahal budget kitorang xlah banyak mana pun. Last2 wat decision kat situ gak terus pergi kedai cenderamata kat depan Muzium Samudera area Dataran Pahlawan. Gi naik teksi dan tersangatlah murah teksi tu, kami kena RM2 inggit je sorang.

Then, sampai sana carilah barang2 yg sesuai utk VIP kami seramai 3 orang. So dapatlah around RM40 - RM45 utk satu souvenir. Abis je tawar2 menawar, abang kedai tu yg kami panggil abang Wira soh kami pilih mane2 kipas yang kami nak. Wah, dapat free gift gitu! Kyra amik kipas jenis peacok, kak Fiza punye lagi gempak, kipas Lady Gaga... huhu... dan aku nye simple je. Aku nie semangat patriotik sket. Oleh kerana aku pergi kedai tu utk cari souvenir sempena seminar kami yang bertemakan merah + hitam, so aku pilihlah kipas yang colour merah hitam gak. Cantik tak cantik tu belakang kiralah, janji orang nk bagi. Ape2 pun terima kasih.....

















Thanks to abang Wira....



Then, sambil tunggu teksi yang RM2 tu, sempat gaklah gi shopping2 kerepek kat situ. Tapi aku tak beli satu ape pun. Kak Fiza dengan Kyra yang shopping. Tapi beg plastik kak Fiza lagi banyaklah. Huhu.....


















Tengoklah mereka shopping sambil tawar-menawar

No comments: