Sunday, March 14, 2010

Hang-Out

Cam biasalah ari Jumaat kalo xde ape2, pas class kul 1230 mesti WAJIB balik ke Seremban. Sampai je umah cam biasa gak terus tido, almaklumlah malam nk kena stay nk siapkan assignment. Dalam aku tgh tido tu, aku dengar sayup2 suara kebisingan di luar bilik. Cam meriah jer kat luar tu. Elok jer aku nk kuar tetiba pintu bilik aku dibuka. Mama ke tu??... Hurm, yelah...

Keluar2 je de mama, kak Ezma, Siti dan Boy. Diorang dari Penang-KL-Seremban, cuti2 Malaysia. Pas Maghrib kami sume pergi makan kat luar. Then, balik around kul 10 malam. Malam cam biasalah kalo sepupu2 dtg dari jauh, xsah kalo xkuar. Diorang sume bercadang nk ke Uptown Danau Kota. Aku malas nk pergi sbb byk keje yg perlu disettlekan.

Tapi dalam tak nak pergi tu, aku berjaya dipujuk oleh sepupu2 ku utk turut serta. Okeylah, fine aku ikut gak almaklumlah bile lg nk kuar bersama kan. So kami berenam pun geraklah ke KL. Nuar jd drive, boy dok seblah. Belakang aku, Siti, kakak dan myBoy. Sampai sana ujan turun dgn renainya. Sharelah satu payung tiga orang. Yang lelaki2 nye kenalah tunjuk macho tanpa menggunakan payung. Sampai sana kakak dh call pakcik kami yang dipanggil Uncle Acet (tapi die xbg kami panggil uncle sbb still muda lagi, around 26 - 30 kot).

Sayangnya aku xdpt nk snap gambar kami di sana. Kamera tak bawa, tipon lak bateri tinggal ciput jer. Tapi xpelah lgpun kat sana xde apa yg aku nk shoppingkan. Yang lain2 sume beli jam tangan kecuali aku dgn myBoy. Dekat kul 3 shopping2 kat uptown, terus gi makan sate celup kat tepi jalan raya tu, pastu terus gerak balik. Kali ni myBoy lak yg drive. Balik de roadblock kat Jalan Tun Razak tp nasib baik kami tak ditahan. Dalam perjalanan sume orang tido except 2 orang Boy tu dengan aku lah. Sampai umah kul 4:30 pagi.

Esoknya, bangun around kul 8 lebih. Mama n family pun dh nk gerak balik. Tapi sebelum mereka sume nk singgah ke rumah Along kat KD. Ibu dengan ayah pun turut serta. Kali ni mereka tidak dpt nk memujuk aku utk turut serta sbb aku tau dh kalo pergi umah along, of coz tengah malam baru balik. Then, bila aku nk mula wat keje. Jadinya, dlm tengahari mereka sume pun geraklah ke KL.

No comments: