Friday, November 5, 2010

Viva Forever

Seronok rasanya bila project paper aku dah settle. Paling syok, lepas nie tak perlulah aku tido lambat lagi. Dan barulah aku boleh rasa senang hati sbb xyah nk minta cuti. Iyalah, kite ni baru je start keje tapi asyik amik cuti jer. Buruklah rekod aku kan. Tapi nk wat camne, dah terpaksa. Alhamdulillah, viva aku dah sudah. Sebagai first presenter aku rasa sangat lega sbb tak perlu tunggu lama. Cuma aku sbnrnya tak bersedia langsung. Tak prepare apa2 pun. Bayangkan esok nk present, tengah malam baru aku sibuk nk wat slide. Akibatnya kul 4 pagi baru aku tido tanpa ada apa2 persediaan. Then, kul 7 pagi dah gerak gi Melaka. Owh... sangat mengantuk.

Nasib baik ayah dan ibu yang anta aku. Sekali dengan Boy lah sebagai peneman. Thanks to them yg sanggup tunggu aku hampir 4 jam. Juga pada my advisor, Pn. Habsah yg banyak back up aku semasa sesi soal jawab dengan Pn. Lina. Paling best tak perlu aku nk redo report aku semula. Tak yah nk pening2 pale. Sume dah settle. Juz nk anta untk En. Wan saja. Ni pun masalah gak. Perlu ke aku cuti lagi semata2 nk anta report utk En. Wan? Susah kot nk cuti lagi. Dahlah masa nak balik Seremban aku aku rasa geram je dgn sikap penumpang2 bas yg amat menjengkelkan.

Ari Khamis aritu aku balik Seremban. Cam biasalah naik bas laluan khas ke Senawang. Aku pun sebelum naik bas tanyalah driver tu dulu. "Pakcik, saya nk turun kat tol Senawang. Nak naik bas mana ye?". Dan pakcik tu pun tunjuklah bas yang sepatutnya.

Then, sampai je kat tol aku dh ready nk turun. Pastu aku leh dengar lak suara2 sumbang mambang kata, "lain kali naik bas Paroi ye". Aku dengar tapi aku wat bodoh jer.. Suara2 tu pun tak putus asa. Asyik cakap berulang kali. "lain kali naik bas Paroi ye. Dengar tak". Amboi2.... sedap2 je nk ngarah kite naik bas apa. Pakcik driver tu pun xcakap ape. Lagipun pakcik tu yg soh aku naik bas die. Huish.. berbulu je dgr. Lagipun x salah rasanya naik bas Senawang. Lalu jalan yg sama gak. Bukan kena patah balik. Aku tak faham betullah. Alah... diorang tu sume lagi dahsyat. Dahlah geng2 die memekak dlam bas, then main cop2 tempat lak. Apa dia ingat, dia sorang je yg bayar tambang bas????

No comments: