Monday, November 1, 2010

Bercuti dalam kepenatan

4 hari aku bercuti tapi 4 hari aku kepenatan yang teramat sangat. Bermula ari Jumaat lepas sampailah ke hari ini. Penat gila... Ari Jumaat rasanya masa aku banyak dihabiskan begitu saja. Tension gila aku rasa. Sampai Seremban dalam pukul 2, then terus tido. Sedar2 dah pukul 8 malam. Tu pun sbb angah dah balik. Kalo tak confirm aku tido sampai esoknya.

Sabtu dan Ahad de program hastalavista di Port Dickson. Camping yang sgt santai bagi aku. Tak pernah kot rasanya bercamping macam tu. Aktiviti tak banyak tapi bab makan mmg banyak. Hahaha... itu nntilah aku update citenya.

Then, balik je dari camping terus tido. Tapi setakat 2 jam jelah. Bangun tido barulah terasa lenguh satu badan. Thanks to my brother sbb tolong urutkan kakiku yang amat sakit sekali. Dan malam tu gak aku terfikir nak sambung cuti sampai ke hari Isnin. Tapi apa alasan aku nak bagi? Aku dah terlalu banyak ambil cuti. Next Thursday nk kena cuti lagi. Bila memikirkan byk perkara yg perlu aku selesaikan cepat, aku pun memberanikanlah diri anta message pada Mr. A. Puaslah aku mengarang ayat panjang2 dan jawapan yg aku terima 'ok'.

Hari ini masa aku banyak dihabiskan di Melaka. Dari pagi sampailah ke petang. Esok aku dah kena start keje. Dulu aku suka kerja. Tapi sekarang np rasa lain. Mgkin sbb aku belum bersedia sepenuhnya utk bekerja. Lebih2 lagi bila aku sbnrnya masih belum abis belajar. Byk benda yg aku tak settlekan lagi.

Bila dah lama bercuti aku rasa takut pula nk pegi keje esok sbb kerja2 aku byk dah terbengkalai sejak dari minggu lepas. Mana taknya, ari Khamis aritu abis meeting lambat. Terkejar2 aku ke sana sini. Penyudahnya aku tinggalkan segala macam keje2 aku macam tu je. Padanlah muka aku esok.

No comments: