Sunday, May 16, 2010

Selamat Tinggal Bumi Hang Tuah

Akhirnya masa yg aku tunggu2 selama ini telah tiba. Even aku masih lagi sebahagian daripada pelajar UiTM Kampus Bandaraya Melaka, tp aku tak perlu lagi utk menetap di sana. Itu yg aku nanti2 kan selama ini. Tapi tipulah kalo aku kata aku tak seronok langsung menetap di sana. Banyak kot kenangan pahit manis selama aku disana yang aku kutip.

Ingatkan aku mungkin balik pada hari Sabtu tp rupa2 nye ari Jumaat petang daa... Tak sangka lak aku ibu nk datang jemput ari Jumaat. Actually ibu tak cakap pun nk dtang ari apa, ibu juz kata kalo ibu tak boleh cuti, ari Sabtu lah ibu datang. So aku assumelah ibu dtg ari Sabtu. Then, tetibe je ari Jumaat petang tu dlm kul 4 ibu kol kata dlm kul 5:30 ibu datang. Ibu kata ayah yg ajak ke Melaka aritu. Aiyo.... ne sempat nk berkemas. Satu hape pun aku tak kemas lagi kot. Ape lagi, aku rushing la balik umah. Hampir satu jam setengah aku mengemas pergh... memang meletihkan sesangat.

Hurm... lepas ni mesti dah tak dapat aku lalui detik kehidupan aku sebagai pelajar. Mesti akan merindui saat2 tu. Lecturer pun tak sempat nk jumpe sume. Juz sempat jumpa Dr. Rozman je. Tu pun sbb Dr. Rozman kendalikan taklimat thesis bg course HR. Tapi kami pun sempat gak jumpe En. Azree utk kali terakhir. Borak2 kejap then En. Azree tunjukkan gambar baby dia yg terkini. Sangat comel. Untuk practical nanti hopefully aku dapatlah advisor yang senang nak bekerjasama. Tapi kalo diberi pilihan, of courselah aku akan pilih En. Za'bah. Haha......

No comments: