Friday, January 14, 2011

Morning Story

Semalam hari yang memenatkan bagi aku. Pagi2 lagi dah kena kemaskan barang2. Penatnye. Dahlah banyak habuk. Bertambah teruklah batuk aku. Aiyo... Pastu aku terima satu berita yg agak mengejutkan. Suddenly, one of my friends akan resign dalam masa terdekat ni. She's Chinese but different with others. So nice and humble. Hanya dia sorang saja Chinese yg rapat dalam group Malay kitorang. Lunch together, gossip2 together. Then, bila tau die nak resign, aku rasa sedih jer. Lagipun dia kat sini banyak tolong aku. Dahtu dia dok sebelah aku so byklah cerita2 kitorang kongsikan. Even kalau die tak datang pun aku rasa sunyi je sbb xde orang aku nk gaduh. Huhu...

Sume kat RGS nie terkejut bila dengar berita tu. Apalagi, telefon aku pun berdering2 lah. Kawan2 kat tempat baru sume tanye betul ke berita yg diorang dengar. Amboi, cepat sungguh berita tu sampai sana!... Untuk dapatkan kepastian, diorang kat tempat baru sume datang sini lunch together dengan all ladies yg masih tinggal kat sini. Time lunch tu lah kitorang buat sesi interview. Yelah, we all pun faham... this Chinese lady de masalah yg tersendiri. Lagipun die baru je dapat baby and always EL because of her baby. Takpelah, mgkin dia dah pk masak2 mana yg terbaik untuk dirinya. Cuma paling tak best, before CNY nie dia dah resign dah. Cepat sungguh. Nampak gayanya nnti tinggal 3 orang je kaum hawa di RGS. Sob... sob... sob...

Okey, lupakan cite sedih. Kita cite yg hepi2 pula. Oleh sebab kitorang akan berpindah dlm masa terdekat nie so banyaklah barang2 yg perlu dilupuskan. Dan aku sangat bernasib baik sbb Mr. A kasi green light untuk bagi satu set komputer kepada aku. Wah, bestnye. So lepas nie leh la aku on9 malam2 kat umah. Laptop aku tu suka wat hal. Almaklumlah benda dah lama. Takpe2, lepas nie aku leh bawa laptop aku gi opis minta tolong my fren tengokkan.

No comments: