Thursday, January 6, 2011

Time aku jadi student

Oleh kerana aku dah ditag oleh my fren, merangkap ex-roomate aku dlm bab2 jarah-menjarah nie, so aku pun nk gaklah menceritakan detik2 masam manis time study dulu. Alrite, straight to the point...

1. Kalau cik Kayra Kamal kata die rindu nk bawa payung 7E die tu, aku pula rindu nak menggayakan payung Watson aku. Hahaha.... payung yg ku beli semata2 utk menuntut ilmu. Dan sekarang payung tu telah ku wasiatkan kepada my brother yang kini telah pun pulang ke kampusnya minggu lepas. Rindu untuk aku sangkutkan payung kesayanganku itu pada beg coklat yg byk berbakti pada aku selama ini.

2. Aku rindu pada sardin yg selalu kitorang masak. Pedas baek punye! Sangat memikat. Lagi satu ikan bilis goreng dengan lobak asin. Pergh... my favorite. Jangan tak tau smpai ke hari ni aku masih lg mencari lobak asin yg macam kat Melaka punye. Tapi tak jumpe2. Yang ada pun xmemikat citarasa aku. Mana taknye kalo jenamanya dari kategori non-Muslim. Tak naklah aku.

3. Rindu nak pergi HRS meeting. Sebabnya kat sana jelah aku leh nyanyi lagu Negaraku, lagu UiTM di Hati dgn Wawasan Setia Pelajar. Lepas ni kalo nk nyanyi lagi camtu kenalah tunggu time konvo nnti. Kalo tak pun, karaoke lah sendiri dalam bilik. Huhu...

4. Rindu nak pakai baju korporat HR. Aku hanya penah pakai baju tu sekali jer. Beli mahal2 pastu tak pakai dah. Pakai pun sebab time pergi trip ke MMHE. Tak tau bile lagi mau pakai baju tu lepas ni.

5. Rindu nak buat aktiviti2 menarik dgn Kayra. Karaoke dlm bilik tengah2 malam terutamanya time2 tgh final exam. Yelah, time tu kan tengah mereng sket. Otak tak berapa nk betul sbb tido tak cukup. Betullah cakap Kayra, kami mmg selalu berlumba2 sape tido dlu, berkepang, bergosip, jadi mak jarah kejap, "menconteng" dinding rumah auntie tempat kami sewa tu. Ingat lagi time tu, kami dok sedap2 tido tetiba dgr sore auntie tu dalam rumah. Dengan muka cemberut yg baru bangun tido, rambut kusut masai terus kitorang buang balik hasil2 seni lukisan kat dinding dalam bilik tu. Hehehe...

6. Then, aku rindu nak wat keje gila dengan pergi membawa diri ke Bangi pd waktu malam sedangkan malam esoknye ada test Compensation. Gila tak gila. Tapi mmg fun abes. Ha.. lagi satu rindu nk berpoco-poco masa zaman2 dok kat kolej dulu. Kan Kayra kan kan...

7. Rindu nak main rebut2. Rebut2 kat lif dengan rebut2 nak naik bas. Walaupun time tu rasa hangin je tapi bile difikirkan balik sangat seronok apa. Bila rebut nak naik bas mesti ada yg tercicir seliparnya. Takpun beg tersangkut. Heheh... macam budak2 pun ada gak. Then kalo naik lif kdg2 tu adakalanya kena marah dengan lecturer sbb sibuk nak naik lif staff. Kononnye lah yg tu lif staff....

8. Rindu nak masuk class Employment Law. Sebabnya rindu nk kena denda naik kerusi oleh Miss Afzan yg konon2 nye garang tapi sebenarnya gila2 gak.

9. Rindu dengan makanan2 kat sana. Rindu nak makan kat kafe, makan kat depan Bank Rakyat, MARA, Subaidah, makan nasi goreng ayam kat kedai uncle dan paling aku rindu nak minum air three layer yg sedap yg sukar nk dapat kat mana2. Bilalah aku nk rasa tu sume lagi ek?

10. Rindu nak abiskan masa dengan kawan2, pergi jenjalan, naik river cruise, pergi funfair, naik kete kancil Kayra yg leh memuatkan 8 orang... memang satu kenangan yang manis.

11. Rindu nak berpuasa masa zaman belajar dlu. Pergi bazar kat Taman Cempaka takpun masak kat umah. Then buka pose... sahur. Pastu jalan kaki dari rumah ke kampus 20 minit. Sangat mencabar keimanan time2 pose dengan panas teriknya, anjing yg bersepah2... sangat penat. Serious tak tipu!!

12. Actually kalo nk diikutkan mmg byk perkara2 yg aku rindu time study dulu. Rindu nak pergi class, rindu nk jalan kaki walaupun penat, rindu dengan kg. morten, rindu dgn lecturer2 yg baik hati + garang + kekwat, rindu nak tgk tv kat library, rindu dgn abg teksi Pierre Andre yg baik tu, rindu nk kena marah dengan MJ sbb tak kasi kitorang balik Seremban, rindu dgn kenangan bersama En. Fad yg suka marah2 sayang dgn kitorang especially bile hampir satu class fail test QMT. Hehehe.... sangat sweet je rasa time tu. Betullah, rindu nk kembali pada zaman itu.

Orait, now time for me to tag others. Aku tak tau nk tag sape, ingatkan nak tag org yg tgh aktif berblogging skrg sape lagi kalo bukan ms insiyur. Tapi rasa2 nye die dh penah cite kot kat blog die. Tapi kalo die still mau cite xpelah. Takpe2... aku nk tag org yg xbrp nk aktif blogging, sape lagi kalo bukan cik sweetzme. Lagipun die dah lama meninggalkan campus life die. Silalah jawab ye. Hehehe....

2 comments:

my.u.my said...

huhu..xm0 tag kite punn... cmni a kak aida..T_T

hee..kte pun rindu gak sme2 tu.. dlu benci gler ddk kat melaka..tp skang nak rindu2 plak..cmni a kn manusia.. hehe..

the best memory with u is the peristiwa kancil 8 org ngan besday party kat umah korg ngan dinner sgla bagai kat sne..huu..nak study balik ar..T_T

Emiko said...

mase time ngah study nak cecepat abih..skang nak rindu2 plak....aparaaa....haha