Thursday, February 4, 2010

Bila PM Datang Melaka

Hari nie Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak datang ke Melaka, de lawatan kerja. Dan tempat pertama yg beliau singgah adalah di UiTM Kampus Bandaraya Melaka. Dan of courselah, kami student2 UiTM wajib hadir untuk turun menyambut kedatangan beliau.

Seminggu sebelum kedatangan PM, macamlah persiapan yang dilakukan di sekitar bandar Melaka. Tempat parking kereta yang selama ni bertanah, dah bertar sedikit. Pasu-pasu bunga dihias di tepi jalan raya. Tu belum lagi bab2 banner dan bunting2 yang dipasang di bangunan2, di jalan raya dan macam2 lagilah persiapan. Almaklumlah orang besar nk datang melawat.

Ikutkan hati memang malas nk datang kampus arini sbb class sume dibatalkan. Datang tadi pun juz nak amik kedatangan je. Dalam pukul 3:00 dah ramai orang berbaris menanti kedatangan beliau. Tapi biasalah, pukul 4:30 barulah dia muncul bersama MB Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Ramainya orang nak salam die, tok sah cakaplah. Memang sesak giler. Juz dapat tangkap gambar die dari jauh sajalah.

Walaupun aku tak dapat salam PM, tapi aku dapat gaklah salam VC baru UiTM . Tu pun bukan aku yang menunggu menghulurkan tangan tapi Dr. Mizanlah yang kata "ha... salam salam..."



















Vice Canselor UiTM - Dato' Prof. Ir Dr. Sahol Hamid Abu Bakar

















Student MASCOM berbaris menunggu kedatangan PM

















Antara pelajar yang hadir

















Dapat gak zoom gambar Datuk Najib

















Bila PM diserbu



No comments: