Sunday, February 21, 2010

Banyaknya alasan

Cuti selama seminggu macam tak terasa langsung. Almaklumlah cuti aku kali nie byk dihabiskan di kampung. So mmg rasa sekejap sesangat. Sebelum cuti aritu, azam aku nk settlekan sgale macam assignment yg melambak2 tapi hurm.......... separuh je yg dapat aku siapkan. Actually aku dah target dah tapi sumenya tak menjadi. Hari Selasa balik Seremban dah malam. So cadang nk start wat asemen ari Rabu. Tapi tak leh gak, sbb Acik datang umah.

Then, ari Khamis aku nk rehat secukup2 nya. Ala, actually boleh je kot nk wat asement tp malas punye pasal tangguhkan je la. Lagipun aku nk wat preparation utk interbiu esoknya (Jumaat) kat KL. Interview ape???... Ibu pun pelik bile aku cakap aku de interview. Actually aku interbiu utk practical bulan 6 nnti. Haiseyman, nk practical pun kena de interbiu. Soklan yg die tanya dah tentulah byk pasal HR dan research yg penah aku buat. Company tu memang gempak la especially kat lobby die. Sampaikan aku terlajak bangunan sbb igtkan tu hotel 5 bintang. Hehehe.....

Dan satu perkara lagi, aku yg selama nie dh biase nk lif kat KBM pun leh jd blur bile naik lif kat company tu. Almaklumlah die takde simbol turun naik. Asyik2 mesin kat lif tu cakap, "please enter your floor level".... agak lama gaklah aku dok tercongok dpn lif tu sbb tak tau nk tekan nombor 23 camne. Punyelah ketat keselamatan dier sampaikan aku dengan tak sengaja tertekan butang utk orang kurang upaya... hehehe.. Dan alhamdulillah, interbiu tu berakhir dgn jayanya. Aku hanya perlu tunggu surat daripada mereka.

Balik umah tengahari tu terus tido smpai petang. Dah petang tu, angah pun balik dari keje cakap malam nie along balik. So, terus kemas barang nk balik Melaka. Along dah balik memang lagi tak leh wat keje sbb de Firas. Walaupun dh jumpe Firas aritu tp time tu xleh nk main2 dgn die sgt almaklumlah tgh sibuk kenduri. Nie die balik nie mmg jadi rebutanlah dengan tok ayah + tok ibunya dan of coz gak uncle2 dan auntie2 nya.



No comments: