Thursday, December 3, 2009

Weekday's Schedule

Cuti aku tinggal lebih kurang sebulan lagi, so pas nie kene teruskan balik rutin harian aku sebagai student. Kalo time cuti nie rutin harian aku dah macam suri rumah lebih2 lagi bile skrang nie boy dah tak keje dan Nuar pun weekday slalu aje balik. Jadinya aku kenalah memasak utk mereka. Kalo aku sorang xpe, senang sket.... bila2 aku nk makan pandailah aku cari sendiri.

Setiap ari jadual aku sama jerk. Bangun tido tengok de kain perlu disidai tak. Kalo dah sidai senang sket. Selalunya ibu yang akan basuh baju (gune mesin ye!...) dan terus sidai. Cuma kalo ibu kene pergi awal atau dah terlewat ke pejabat barulah aku yang kene sidai. Then, masak lak. Kalo rajin kemas rumah. Masa along ade aritu rajin gak tengok ulangan Anak Betung. Tapi semenjak along dah balik, malas dah nak tengok. Pastu kul 3 tengok Amazing Race Asia 3. Ulang pun ulanglah... janji de cite nk tengok. Abis je cite terus angkat kain... pastu kul 4:30 tengok Nenek Kebaya. Actually dulu aku tak minat tengok cite nie tp semenjak along slalu tengok aku pun dah terikut skali. Lagipun cite nie dah nk abis.

Malam cam biasa kul 9 tengok jap detik sehati berdansa. Itu pun kalo rasa nk tengok. Pastu layan jelah ape2 cite kat tv. Tengah malam pula online. Dah bosan.... tengok movie lak. Kadang2 tengok balik cite Nur Kasih tak pun rancangan spontan ataupun My Girl. Tapi sekarang nie aku tengah gile tengok cite Pangako Sayo. Dulu2 tengok gak tapi selalu je missed. So sekaranglah masanya aku nak enjoy tengok movie puas-puas.

No comments: