Friday, July 31, 2009

A Tired Day

Penatnya arine. Semalam tido lambat. Dekat kul 4 agaknye baru tido. Then, kul 6 dah sedar dah. Bangun jer terus kemas bilik coz along dah balik mlm tadi. So mlm nie aku tido dgan ibu+ ayah la. Ikut perancangan arini nk g bank islam dgn boy nak bayar yuran. Kebetulan lak along dh balik so pegi skali la dengan along. Aku ngan along g bank islam, boy ngan abg long gi servis kete. Smbil nk tgu diorang, kitorang dh bercadang dah nak gi SBC, KM Plaza, The Store then singgah library kejap. Tapi tak dapat pun nk g tempat2 tu except SBC je sebab diorang servis keje kejap jer. Ingatkan lama lah sangat. Actually gi SBC sbb nk beli hadiah utk gegirl sempena birthday dier yg ke-9 Ahad nie. Aku sebenarnya xtau nk kasi aper. Ikut kata angah kasi buku citer. Pastu along bg idea soh beli buku kisah2 ttg nabi. Okey gak tu. Ingatkan nk beli dlm versi english punyer tapi xde. Yang ada pun buku tu terlalu berat utk gegirl. So last2 beli buku kisah nabi dengan satu buku english. Boleh lah daripada takde.

Abis je beli buku terus balik umah. Balik terus masak. Masak punyerlah berejam tp actually xlah masak banyak sangat pun. Sayur dua jenis, ikan goreng, sambal ikan dengan ikan masin. Tu jer, so simple. Then, petang along ajak kuar gi beli barang. Actually along nk gi mamaku. Eh, ye ker mamaku??.. Err, entahlah aku pun tak sure pe nama tempat tu tapi tempat tu kat dataran senawang. Alang2 dah kuar tu ibu pesan soh beli yasin, almaklumlah esok nk wat kenduri doa selamat. Aku sebenarnya nak ikut tp bile difikir2 kan tak yah lah. Dahlah penat, ngantuk dah tu umah pun lom berkemas lagi. Bile lg nk kemas kalo xarini. Takkan malam kot. Pagi esok lagi xsempat. Nak masak lagi. So along keluar dengan ayah + nuar. Abg long tentulah ikut skali. Boy xnak ikut, penat gak katanya. So skrang nie aku nk mengemas tp sempat gak post kat entri nie. Hehe...

No comments: