Saturday, August 8, 2009

Kenduri

Sabtu lepas wat kenduri doa selamat. Juz kenduri kecil-kecilan je. Yang datang cuma sedara mara, kawan2 boy dengan nuar dengan kawan2 ayah sket. Tapi bab makan boleh tahan banyakla. Ibu masak mee jawa. Then, order kuih karipap dengan agar2 kat makcik blakang umah nie. Pastu adelah yg bagi buah, muffin, kurma dan macam2 lagi lah. Kenduri wat lepas asar. Malam de wat sambutan birthday gegirl yang ke-9. Acik wat kek aiskrim, then dekat kul 12 diorang balik KL. Sebelum tido smpat gak aku soh Nuar urut kaki dan tangan aku.

Jemputan di kalangan keluarga



Makan time



Kek hari jadi utk gegirl



Hepi 9th birthday


Then, esok pagi around kul 10:30 aku bangun. Bila bangun tu memang terasa lenguh2 dan sakit badan. Mungkin sebab penat sangat kot dahtu kena urut lak malam tadi. Barang aku pun xabis kemas lagi macam ner nak balik. Sebelum balik of coz makan dulu. Tengahari tu makan ikan belah belakang, sambal udang, sayur lemak, de sambal belacan dengan cencaluk, macam2 lagi lah. Memang kekenyangan.

Tiket bas aku blom beli lagi. Malasnyer nak balik Melaka. Iyalah, aku dah 2 minggu cuti. Jadi bila nak balik memang terasa malas ditambah pula dengan penat kenduri semalamnya. So, aku nak gi beli tiket pun bak kata ibu mungkin dah abis. Sebab orang dah mula sibuk nak balik UiTM. Jadinya boy dengan nuar lah yang kena anta aku ke Melaka. Sian diorang, penat2 kena anta aku.

Disebabkan aku balik berhantar, so angah pun mencadangkanlah agar aku bawa kesemua makanan kenduri. Aku okey je tp janganlah semuanyer aku nak kena bawa. So, aku juz bawa mee jawa, nasi putih dengan buah-buahan. Mee jawa utk dimakan beramai2 dan nasi putih utk makan malam aku. Hehe....

Dari rumah bertolak kul 6 then smpai Melaka dlm kul 7:30. So malam tu aku makan nasi yg aku bawa dan Kyra pun bawa lauk dier. So kitorang juz kongsi jelah. Yang lain2 sume dh makan dan ada yg bawa makanan sendiri. Jadi mee jawa tu aku simpan utk sarapan esok. Esoknyer bila aku kata aku bawa mee jawa ade yang kata mee jawa tu apa?... De gak yang cakap macam mee bandung dan de yg cakap macam mee rebus. Apa2 jelah korang..... Sarapan makan mee jawa memang best. De lebih sket dan aku simpan utk malam.

No comments: