Thursday, December 30, 2010

Harimau Malaya

Aku bukanlah peminat setia bola sepak. Jangan kata setia, minat pun tidak apatah lagi nak kenal pemain2 bola. Tak kisahlah dunia ke atau tempatan punye. Nak aku keluarkan statement ke?.. Hehe.. tak perlulah kot.

Okey, berbalik cite pasal bola tadi.. seperti yg sume sedia maklum semalam perlawanan bola antara Malaysia - Indonesia. Aku tak tengok pun. Tapi aku hanya mendengar jeritan dan sokongan pasukan Malaysia dari dalam bilik aku. Dengar dari mana ntah aku pun xbrp nk sure. Memang kuatlah bunyinye. Mungkin de org pasang projector kat apartment MINDEF blakang umah aku ni kot. Yang penting bukan dari tv okey sbb bilik aku takde tv. Even housemate aku lak takde kat umah. Walaupun aku tak minat bola tapi aku still ikut perkembangan gak. Everyday aku beli KOSMO. Dan malam perlawanan tu aku dengar ERA. Setiap sepuluh minit ERA de update keputusan semasa. So takdelah aku tertinggal sangat. Huhu...

Then pagi tadi cam biasa smbil siap2 nk pegi keje aku mesti buka radio. Dan sekali lagi ERA pilihan aku. Pastu aku dengar berita kata esok cuti. Yahooo!!!!!!!

Sampai office je, lom sempat aku nk swipe access card, Mr. A dari jauh dah jerit kat aku. Katanya, "Aida, tomorrow is holiday"... aku pun xmo ketinggalan dengan pantas menjawab, "yeah, I know".. huhu...

Tapi kelakar gak sbb still de orang yg tak tau esok cuti. So maknanya aku ni ikut perkembangan semasa lah kan. Hehehe.... Tapikan, kalo aku tau esok cuti dah lama aku apply cuti. Walaupun aku entitled 14 ari cuti tapi disebabkan aku baru masuk dan cuti pun diproratekan, so aku hanya dapat 2 hari saje. Tapi sayang aku tak leh nak gunakan. Sebabnya, cuti ni tak boleh nk di carry forwardkan utk tahun depan. Isk.. isk... isk....

3 comments:

xhn said...

i know what is that statement ;p

aIDA sULAIMAN said...

Along: i know yg u dah tau. that's y i don't want to reveal.. Angah: berjalan still xabis2 lg smpai skrg.. hehe..

msinsiyur said...

tu r...mcm dok mengukur jln je...keyell je pun..hehhehheh..xpe2,jln puas2 selagi ade daya =))