Sunday, October 4, 2009

Dah abis pun....

Lega rasanya bile event utk PD (Personal Development) nie dah abis. Tak yah nak pk ape2 lagi... Sponsor ke, goodie bag ke, duit raya ke, aktiviti ke... settle sumenya. Cume tinggal nk wat report je la. Oke, juz nk update ape yg berlaku spanjang ari Jumaat sampailah ari Ahad nie...


Jumaat, 2 Oktober

Ikutkan ari Jumaat aritu patutnye xde class tp kitorang kene wat rehearsal utk PD. Tp rehearsal tak seperti rehearsal pun. Kyra xde so Alice yg conduct sumenyer. Dier juz briefing ttg serba sedikit jer. Tugas2 yg dier bagi pun xbrp jelas. Then, dlm kul 10:30 gi CIMB tukar duit RM740 untuk duit raya. Nasib baik Ziela ngan Huda ade, dioranglah yang temankan aku gi bank. Giler nk tukar duit banyak tu sorang2!... Pastu balik rumah, then dalam kul 12 En. Azree call. Dier tanye pasal duit raya dan sape yg tak datang masa rehearsal tadi. So, aku pun ape lagi... jadilah reporter jap.. huhu... (^_^)

Pastu die tanya gak camne dengan preparation utk goodie bag. Aku cakaplah sume dah settle. Goodie bag kitorang pack utk 80 je pastu lebihnya letak dalam kotak dan bahagikan pada 3 buah rumah anak yatim. Tapi kotak tu aku tak balut. Bila aku cakap camtu je, terus En. Azree kata... "kenapa kamu tak balut?.. Tak properlah camtu. Kalo kotak tu tulis MILO ke, kopi RADIX ke, tak ke malu kita nanti".... Aisheman.... nie yg susah nie. Aku dh sampai rumah malas nk keluar beli pembalut. Tapi nasib baik de Syaza. So aku minta tolong kat dier je la tolong belikan.

Soalan paling takut aku nk jawab bila En. Azree tanya "camne dengan rehearsal?"... Mati aku!!! Ape aku nk jawab. So aku terus terang je la camne rehearsal tadi. Aku cakap kat En. Azree kitorang juz wat simulation utk 2 games je. Pastu tak wat pun full rehearsal. Lina tak jadi MC, abong tak baca doa, perjalanan majlis tak buat. Dan yg paling pnting aku ckp kat En. Azree, LDK dah bertukar jadi sejam. Terkejut dier!!!!.. Then, malam nnti dier soh aku explain smula kat dier aper yg terjadi.

Dalam kul 8:30 Dee dengan Mai sampai. Diorang datang nk tolong angkat barang gie kampus. Memang berat gilerlah kotak2 tue. Then, Khairuddin dengan Abong lak sampai. 3 kereta konvoi gi kampus antar barang. Actually ikut perancangan 2 kete je. Pastu bile Khairuddin cakap die naik Kancil, terpaksalah panggil Mai datang sekali. Kyra lak naik Neo of courselah tak muat gak.

Sampai kampus dlm kul 9 suku. Ingatkan En. Azree dh smpai tp rupanya belum lagi. Dekat 9 setengah baru dier sampai bawa majalah dari Karangkraf. Barang2 sume simpan kat level 6. Nak angkut punyelah berat. Empat lima kali gaklah turun naik lif. Dee dengan Mai lak awal2 lg dh chow. Anta barang terus chow...

Lepas dah packing barang2 sume aku, Kyra dengan Abong nk gi makan. Khairuddin xnak join katanya de hal, dier nk balik terus. Iye ke??... Ke takut gf nampak dier makan dengan kitorang. Ala ape nk takut, Abong ade. Sampai je kat bawah, tetibe je En. Azree tanya "nak makan kat mane? Jom.." Hehe... En. Azree nk belanja. Dan tiba2 je Khairuddin ikut kitorang sekali... Ayoyo tadi Kyra ajak dier tak nak. Memang sahlah takut gf die nampak. So kitorang makan kat De' Mamak je la, paling dekat.


Sabtu, 3 Oktober

Sebenarnya malas nk citer ape yg berlaku pada ari Sabtu semalam. Apa yang dirancang tak berapa menjadi disebabkan beberapa faktor. Banyaklah terutama dari segi pembahagian tugas. Sampaikan En. Azree panggil kitorang dan tanye apa yg dah terjadi. Erm.. dier pun tak tau nk cakap ape. Tapi aku rasa, sepanjang perjalanan event ari Sabtu tu, LDK yang paling best sekali. Anak2 yatim pun sumenya sporting giler cume adalah dalam dua tiga orang yg malu2... Ala biasalah tue. Then, penutup dlm kul 5 pastu terus kemas dan balik.

Tapi bukan boleh balik saje jer. Malam tue de konsert UNIC lak. Wajib utk sume pelajar PD. Aduhai... malas giler nak pergi. Dahlah penat yang teramat sangat. Kuatkan semangat jelah. Tapi gi konsert seronok, tak bosan. Iyelah... nyanyi nyanyikan. UNIC pun leh tahan kelakar gak. Die bukan setakat nyanyi tp pandai berinteraksi sekali. De video diorang yg dah aku rakamkan tapi dapat rakam kejap je sbb tipon xde memory card tu yg susah, memory asyik full je.





(p/s: gambar2 xdapat nk post. Sumenya kat Khairuddin sbb dier jadi photographer)



Ahad, 4 Oktober

Semalam konsert abis dalam kul 11:30. Abis je kitorang terus gi makan, lapar giler. Tapi kedai tu punyelah lambat serve diorang. Sampai rumah dekat kul 1. Pastu pagi tadi bangun kul 6:30 sbb de seminar kul 7:30... Huh... tapi hampeh! Datang2 penganjur tak ready lagi. Kaunter pendaftaran lom buka lagi, handout tak masuk dalam fail lagi. Entah aper2 ntah diorang nie.. Penat kitorang bangun awal, datang awal tp tak ready lagi sampaikan penceremah datang dulu drp penganjur.

Tapi nasib baik seminar nie tak bosan langsung walaupun start kul 8:15 sampai kul 4:30. Kelakar aderlah dan yg penting dpt banyak pelajaran dan pengajaran. Thanks to Encik Osman Affan!


No comments: