Thursday, September 17, 2009

Again

Pagi tadi gi MC Kyra anta. Ziela, Huda n Abid pun ikut skali. Patutnye Syaza pun de tp ntah camne dier leh call teksi lak. Padahal masa aritu dh kata nk balik skali. Erm.. agaknye dia tak dengar kot. Takpelah... Sampai MC dalam kul 8:50. Aku dh nmpk dah bas ke Seremban. Pe lagi kalo bukan transnasional. Tapi tetibe lak driber bas KL yg dua tingkat tu dia panggil.

"Ha... Seremban... Seremban... Seremban kul 9"

So, aku cam pelik sketlah. Tapi aku tgok ramai gak yg naik then aku pun ikutlah skali. Pakcik tu kata:

"Nanti saya panggil turun, turun ya"

Owh okey... dah smpai Seremban mestilah die panggil turun kan. Tak pelah camtu. So, aku pun naiklah bas ke KL tu. Dok lah tingkat atas. Dok kat atas tu punyelah bosan. Kata bas kul 9 tp dlm kul 9:40 baru jalan. Lambatnye. Dahlah depan tu de roadblock JPJ. Lagi lambat.

Elok je keluar MC ape lagi aku pun smbunglah tido. Ngantuk giler... Then, tetibe je aku sedar dah sampai Batu Berendam. Depan tu de airport. Aik, pelik nie. Dan lagi pelik aku tengok ramai yg turun. Nasib baik aku perasan perempuan yg naik sama dengan aku tadi. So aku tgk dier turun aku pun turunlah. Sampai kat luar pakcik tu kata:

"Sapa pergi Seremban, naik bas nie ye!"

Oh gitu plak. De la dekat 11 orang naik bas ke Seremban tu. Then, bas ke KL tu pun chow. Tinggal kami yg 11 orang nie je kat Batu Berendam tu. Erm... tak taulah pe yg terjadi sebenarnya. Mungkin bas ke Seremban yg aku tgk kat MC td tu rosak kot, tu yg dier bawa kitorang di Batu Berendam naik bas KL tu. Tak pelah janji aku skrg dh selamat sampai di rumah. Cuma yg aku tak puas hati tu semenjak dua menjak nie perkhidmatan bas transnasional tak memuaskan.

Erm.. lupa lak nak mention. Mulai skrg sume bas express dh dipindahkan ke terminal 2 sekali dengan bas city liner. So, masa sampai kat terminal 2 orang memang ramai giler tak mcam slalu yg tak pernah ade orang. Ramai yg menunggu bas. Skrang siap dh de announcement lagi. Marrybrown dah ade. Aku rasa tak lama lagi memang penuhlah terminal 2 nie macam terminal 1 gak.


No comments: