Sunday, August 23, 2009

Salam Ramadhan

Hari Jumaat aku balik Seremban. Kalo aku tau class xde selama 2 hari ni, pagi2 hari Khamis lagi aku dah chow. Tapi nk wat camne kan, subuh2 Jumaat tu baru tau. Tu pun nasib baik Madam Azura bg tau, kalo dh sampai UiTM baru tau lagi tension. So, dapatlah aku balik dari apartment terus ke MC dan bolehlah bwa byk barang sket.

Kan best kalo 1 Ramadhan jatuh pada hari Ahad. So dapatlah cuti utk hari Isninya sbb Melaka ambil cuti sempena Ramadhan. Tapi apa nk wat kali ni 1 Ramadhan jatuh hari Sabtu. Tapi xpelah sbb next week Isnin cuti merdeka, so dapatlah balik umah lama sket.

Cakap pasal cuti nie, tetibe2 teringat lak pasal cuti sem. Macam2 rumors aku dengar. Ramai yg kata UiTM mungkin akan cuti selama 1 sem disebabkan H1N1 yang dah merebak. Lagipun de student UiTM Segamat yang dah meninggal dunia disebabkan virus nie. Hmm.... betul ke cuti? Itu aku xpasti sbb lec pun xcakap apa2. Ade baik dan buruknye sbnrnya kalo cuti nie. Yang bestnye, dh tentulah aku dapat duduk rumah lama2 tp yg xbestnya nanti lambat lagilah aku abis belajar. Tapi kalo study on9 pun xpe kot. Hehe.... Apa2 pun hopefully sume tu khabar angin semata-mata.

Sambutan Ramadhan kali nie aku rasa cam biase je. Taklah excited sangat macam sebelum2 nye. Ntahlah, tak tau ngape. Tapi mungkin salah satu sbbnye umah aku jauh dari kampus kot. Dalam bulan pose nie macam2 dugaannya. Dahlah jalan kaki 20 minit, pastu banyak anjing. Then, tengah panas lak tu. Tu belum lagi class yg abis kul 6:30. Kul bape agaknya nak sampai umah. Apepun harap2 dapatlah aku menempuhinya dengan penuh kesabaran.

1 comment:

xhn said...

ooo dh hupdate blog gak rupenyerr.
heee cun2!
chanteq menarek tertarek :p
btw...salam ramadhan.
insyaAllah dis week along blk.. :)