Sunday, February 22, 2015

Borneo Trip - Part 2

Di KK tempat utama yang kami pergi adalah ke pulau. Pulau Gaya, Pulau Sapi dan Pulau Manukan. Tapi tak buat island hopping pun. Pegi sana buat jungle tracking. Hahahah...

Jesselton Point

Budak kacamata



Pantai yang cantik...






Time kitorang pergi tu perairan Sabah memang masih hot. Hot dengan kisah penculikan di kawasan perairan. Sebab tu memang banyak polis2 berkawal di mana2. Atas bot kat pantai sume ada. Siap bawa senapang lagi. Menakutkan pun ada gak sebenarnya kan.






Ok inilah kawasan jungle tracking kami



Jalan-jalan jumpa biawak komodo kau!!!!


Tengok ni. Kat Manukan Island. Polis bersepah2









Air yang sangat jernih


Abis jalan2 naik bot malamnya adalah melihat pemandangan di bandar Kota Kinabalu.




Makan malam di Restoran Sri Tanjung. Siap ada persembahan kebudayaan lagi.




Hari terakhir di Sabah kami ke Sandakan. Yelah, pergi balik memang amik flight Sandakan. Sandakan - Kundasang - Kota Kinabalu - Sandakan. Kalau kami takde kawan kat Sandakan memang taklah kami buat camni kan. Rasa cam memenatkan je. Sebelum balik ke Sandakan, of course lalu Kundasang sekali lagi.


Bergambar berlatar belakangkan Gunung Kinabalu



Subhanallah... salah satu pemandangan yang indah di muka bumi ini. Dan merupakan salah satu tempat yang memang aku senaraikan dalam list favorite place aku.



Singgah jap kat Kundasang War Memorial Park. Kami orang pertama sampai tau.




















On the way balik haruslah singgah ke Tagal Sungai Moroli, Kg Luanti sebab ada fish spa. Tempat ni terletak kat area Ranau. So bagi sape2 yang suka pegi fish spa yang ikan gigit kaki tu, ha bolehlah cuba kat sini. Ikan kat sini gomuk2 tau. Geram je tengok. Sape yang tak tahan geli tu kirim salam jelah. Aku??? Of courselah aku mencubanya. Terbaik!!!!



Gemuk kan... tak silap aku nama ikan ni ikan pelian. Kalau salah minta maaf ye. Korang boleh google sendiri



Ini bukti aku mencubanya. Daebak!!!





Kat sini pun ada jambatan gantung. So boleh cuba dulu sebelum balik








Akhirnya masa untuk meninggalkan kepulauan Borneo. Berakhirlah percutian kami di Sabah selama 4 hari 3 malam. Tak tau bila lagi nak pergi ke Sabah. Bagi aku Sabah adalah tempat untuk menenangkan diri sebab kat sana ada banyak pemandangan yang cantik. Hutan gunung ganang yang masih lagi belum diterokai. Tempat2 yang memberikan kedamaian macam itulah yang aku suka pergi





Kalau flight lebih 1 jam aku memang akan order makan. Pre order nasi beriyani ayam


Hot chocolate forever~



pray for airasia - pray for mas - pray for malaysia



jom2 amik bagasi memasing. macam banyak je barang aku kan..



AK 5195



Ini je pun barang aku. Pergi satu beg troli dan satu beg belakang. Balik cuma tambah satu beg dan satu kotak. Tak banyak pun kan..



Ok bai!

No comments: