Wednesday, October 12, 2011

life is in your hand

Semua orang nak hidup senang. Nak jadi kaya. Nak punya macam2. Rumah besar, kereta mewah, duit banyak, nak gi holiday, shopping... macam2 nak buat kalau punya segala2nya. Tapi kalau setakat kerja makan gaji, bangun pagi2 datang kerja pastu balik rumah. Then kadang2 kena stayback tapi hasilnya still takleh nak dapat apa yang kita nak.

Manusia memang tak pernah puas. Kalau nak puas bukalah business sendiri. Tapi mampu ke nak jadi risk taker? Nak jadi good leader?.. Owh tidak!! I'm not a good leader but I'm a good follower. Walaupun orang kata orang jadi pengikut nie tak berapa bagus but at the same point we need to play as a follower.

Attend business review tadi membuatkan aku terpikir dua tiga empat lima enam kali. Actually aku nie tak minat langsung dalam dunia perniagaan nie. Nama je belajar dalam jurusan perniagaan tapi sikit pun tak mendorong aku utk nak ada business sendiri. Tapi bila kita dah bekerja dalam dunia korporat nie secara tak langsung kite kena amik tau selok belok dunia perniagaan.

Dengan tak pasal2 aku kena pergi business review tadi utk dengar segala macam jadah perniagaan nie. Balik keja ingat nak rehat, nak tido awal tapi xleh nak kasi excuse dah. Pastu kena sambung esok pula. Nak tak nak aku dah create satu appointment kul 6 petang esok. Biarlah esok petang hujan turun dengan lebatnya so aku de alasan utk cancellkan appointment. Tapi kalau kena buat appointment lain tu lain hari punya citer. Heheheh....


(p/s: moga hari Jumaat ini adalah hari yang terbaik utk aku. Amin~)

1 comment:

tucintiut said...

wish u gud luck for dis friday... :)