Tuesday, February 8, 2011

On diet

Opps!!! Jangan salah sangka. Aku bukan on diet. Tapi orang2 di sekeliling aku yang tengah berdiet sekarang nie. Diet dengan perempuan memang tak boleh nak dipisahkan. Dahlah di opis aku skrang nie hanya tinggal 3 orang saja perempuan. Nak dijadikan cerita kedua2 kawan pompuan aku tuh, dua2 nye on diet. Maka tinggallah aku keseorangan yang makan tanpa mengira had dan waktu. Huhu.... Walaupun diorang tengah berdiet tapi diorang tetap join kami utk keluar lunch. Cuma mereka makan dalam kuantiti yg sedikit + jaga pemakanan masing2.

Tapi biasalah kan, bila dah ramai staff lelaki dan diorang nie pula kaki mengusik, confirmlah mereka tu selalu dijadikan bahan usikan lebih2 lagi kalau time lunch hanya makan seekor ikan, sup sayur, 2 biji tempe dengan sedikit sayur goreng. Dan selalulah kena tahan godaan bila mereka2 nie ajak makan kat tempat yg best2. Tapi rasanya diorang tu jenis yg berdisplin. Rajin jaga kesihatan. Mana taknya, selalu pergi gim, swimming, masuk dancing class, macam2 lah. Lepas tu aku ingatkan orang kat opis je yg berdiet, tapi bila aku balik rumah (yakni rumah di Serembanlah kan..) my sis juga sedang berdiet. Hehehe.... Btw, tak salah okey kalau nk berdiet. Yang salahnya bile kata berdiet mesti xnak makan. Jadi, fikir2 kanlah....


2 comments:

ctfza said...

sape diet yang? angah ke.. omg? i la yg spatutnye diet bukan angah.. hoho

aIDA sULAIMAN said...

ctfza: tet...... jawapan anda betul!!! hahaha... chik xpe, skrg nie xyah diet2.. makan puas2.. baby dh kuar esok baru diet. huhu..