Tuesday, November 1, 2011

1.11.11

Uurgh!!! I hate first days at work. No one known, no friends... Tapi tu masa awal2 pagilah. Then lepas tu okeylah. Diorang sume pun banyak membantu aku. They showed me where things are and what to do and has even asked if I want to have a lunch with them. As a new employee, of course I agreed!

And as usual as a new hires there will be a orientation. Friendly familiar faces, unfamiliar names... there's so many people that I should know. Tapi aku tak ingat pun. Wat rugi je pergi berjalan satu bangunan nie tapi hanya 3, 4 orang je yg aku tau namanye. Yelah, mana nak ingat nama sume orang kalo majority sumenya CHA-YA-NUN-ALIF. Lagilah mengkonfiuskan aku nak ingat nama diorang tu.

Di company baru atau aku gelarkan sebagai GENP jelah ye.. is biasa2 jer. Company die taklah segah RGS. Tapi mungkin sebab GENP ini berpaksikan bangunan sendiri compare pada RGS yang menyewa bangunan, so mungkin GENP punya style and design agak ketinggalan sket. Taklah teruk sangat pun tapi yelah dah terbiasa dok kat company yang cantik. Yang nampak gah. Hehehe... Tapi dari segi facilities rasanya GENP lagi up sket kot. Kat sini aku pun leh access Internet, FB, blogger, twitter or what-so-ever. Tapi takkanlah first day masuk keje terus update status kot. Gila melampau!

Di GENP aku ditempatkan di HRA department. Department tu memang ramai. Sebab yg ramainya adalah bhgian Administration. Bahagian HR lak ada 7 orang je. Then dipecahkan pula pada 2 section. Recruitment dan Compensation. Dua2 section nie memang ditempatkan di bilik khas yang sentiasa berdindingkan kaca dan berkunci rapat. And I'm the only Malay in that section. So bored! But it's ok. Lama2 nanti aku akan jadi biasalah kan. InsyaAllah....

End of this month ada annual dinner. Tapi yang menjadi permasalahannya die punye theme adalah Glamorous Celebrities! Mak ai.. ape yg aku nak pakai? Takkan nak pakai ala2 Kim Kardashian kot! Diorang tu sume bolehlah jadi cam Katy Perry ke, Megan Fox ke atau Paris Hilton sekalipun. Aku hanya boleh wat style ala2 Wardina jelah. Takpun Norjuma atau Farah Adeeba ke?... Itupun kalau aku nak pergi lah. Tengoklah nanti camne. Tapi ne tau kalau de rezeki leh bawak balik Iphone satu. Hehehe....

No comments: