Tuesday, November 15, 2011

i love to eat

Perubahan ketara yg aku nampak sejak aku mula kerja baru - AKU ASYIK LAPAR! Haish... camne nie nak elakkan. Actually aku tak kisah pun kalau asyik nak makan je sebab bukan gemuk pun. Kalau badan berisi lagilah aku rasa happy. Tapi kalau 24 jam asyik nak makan je, bank negara pun leh tutup. Setelah dibuat kaji selidik aku rasa aku cepat lapar disebabkan 3 faktor:

Faktor 1
Office yang sejuk menyebabkan perut meminta utk diisi setiap masa

Faktor 2
Setiap pagi aku akan "jogging" selama 30 minit. Petang sambung lagi "exercise" 30 minit. So dah tentu2 lah byk tenaga aku telah guankan

Faktor 3
Setelah ditolak waktu lunch 1 jam, rupa2 nya aku telah berada di pejabat selama 11 jam. Erk???? Dahsatnya!!! Dan itulah sebab utama aku asyik rasa lapar, lapar dan lapar

Dalam byk2 faktor aku paling tak suka dengan faktor ke-2. Penat weyh ari2 kena "exercise". Keje bertimbun2 tak pe. Dok lama2 kat office pun aku tak rasa stress. Banyak mana sekalipun kerja, setakat ni aku still boleh handle lagi. Cool and steady. Dan sehingga hari ini juga aku masih happy dan enjoy dengan kerja aku. Alhamdulillah... Kata orang kalau kite suka dgn apa kerja yang kita lakukan, insyaAllah kita takkan rasa terbeban. Hopefully apa yg aku rasakan kini akan berterusan. InsyaAllah... Amin~

No comments: