Saturday, March 12, 2011

masak masak

Tarikh : 8 Mac 2010 (Selasa)
Lokasi : AU4, Keramat
Masa : 7 ptg - 11:30 mlm


Tujuan
Ada orang dok bercerita aku masak sambal udang petai weekend yg lepas. Jadi, ada pula yg demand minta aku masakkan. Kononnya teringin nak makan sambal udang petai yg orang lain dok sibuk bercerita tuh. Nak tak nak aku penuhi jugalah permintaanya. Dengan muka yang berminyak lagi kepenatan dan badan melekit2 tak mandi tuh, maka bermulalah operasi masak memasak.


Setelah penat balik keje, amek kau... terus kena dera!



Menu yang sama... sambal udang petai



Bukan saja anak dara, anak teruna pun nak tunjuk skill memasak juga



Yang ini tunjuk skill memotong buah tembikai


Our dinner on that day



Ayam kunyit cili padi



Sosej & nugget sweet sour



Sayur taugeh goreng



Pembuka selera - ikan masin




Kari daging


Ayam goreng panggang



Yang ni hasil kerja aku - sambal udang petai




Macam biasa 2 jam aku berada di dapur. Tapi kali ni aku masak agak cepat berbanding sebelumnya. Almaklumlah masing2 dh penah dan perut dah berbunyi2. Then, ikut perancangan sepatutnya weekend kali ni nk masak nasi lemak. Tapi memandangkan aku pulang ke Seremban dan separuh drp kawan2 pun balik kampung sbb cuti sekolah maka rancangan tersebut ditangguhkan. Jadi, next week lah operasi membuat nasi lemak!

2 comments:

msinsiyur said...

looks yummy, meleleh tgk...ni rumah sape plak yg jadi mangsa???

aIDA sULAIMAN said...

kakak angah.. huhu.. rumah orang yang sama wat bbq, keramat. selalu rumah nie yg jadi mangsa. kalau tak kat rawang. tapi jauh sangat. hehehe...