Monday, February 27, 2012

Langkawi - Day 1

nama je cuti banyak tapi nk amik cuti punyelah payah. so bila dah dpt peluang tu pe lagi amik seminggu teruslah. ikutkan JL mmg keberatan nk bg aku cuti tapi bila aku kata, "I've already planned since last year before I came here"... xleh wat pa la.. then malas nk jawab berulang kali kalo Mr VP tanya so aku pun tulislah kat borang cuti tu reason aku - 'family vacation (already planned since July 2011)'. hikhikhik....

ok meh nk cite sket tentang percutian aku kali nie. kang kalo peram lelama aku malas nk update story. kami pergi bercuti taklah jauh mana pun. Langkawi je utk 3H 2M. dah nama pun perancangan kan so bila dirancang sepatutnya ada 7 orang yg pegi. tapi last minit hanya kami berlima je yg pegi.

mula2 kena breakfast dulu

seat aku 29E... dok belakang skali ko!... ambek~

kalo naik flight aku tunggu time landing je sbb aku suka comparekan which airlines is the best. masa nk pergi nie memang worse la. tapi xleh salahkan Captain S sbg pilot die. yelah mungkin kami dok kat bhgian belakang sekali atau mungkin sbb keluasan airport yg menyebabkan rasa hempasan yg terlalu kuat.

kali nie firas agak excited nak naik flight. kalo sblm nie die tak pandai ckp lagi so xleh nk gambarkan keterujaan die.

tapi sayangnya setiap kali die naik flight mmg dia akan tido. firas~ firas~

firas yg baru bangun still mamai lagi. "nak dekong" kata firas....

sambil menunggu bagasi

di Langkawi kami dok kat Holiday Villa Beach Resorts & Spa. hotel 4 bintang nie mmg mat salleh yang konker. bayarannya pun agak mahal tapi kami bayar ikut rate government staff. so untunglah sape2 yg keje gomen kan. tapi tu pun sape cepat dia dapat sbb hanya ada beberapa bilik@apartment sj yg di reserve kan utk org2 gomen. kalau lambat mmg tak dapatla.

mula2 kami booked 2 bilik tp sbb xramai yg pegi so kami tukar pada apartment. actually bukanlah apartment sangat. aku rasa cam bangalow je. huhu....

sampai je Langkawi kami jalan2 ke Dataran Lang.

tapi Firas takut... dia takut dengan helang yg besar tu

dia asyiklah nak tutup muka. punyalah takut dengan helang

firas yg kehausan

dah berpanas terik kat dataran tu terus kami masuk shopping complex area situ. ape ntah namanya. nak amik air-cond sebenarnya bukan nk shopping pun.

berangan bergambar kat oversea jap...

then kami singgah minum petang kat blakang airport. Laksa Pulau namanye. dok kat situ mmg best. dengan anginnya then pemandangan menghadap pulau. kata ayah tu laksa tu sebenarnya laksa belut. entahlah aku pun tak tau pe rasanya. tak tau nk kata sedap ke tak...

sambil tunggu laksa datang haruslah bergambar dulu

makan laksa makan cendol

untuk firas... goreng pisang je lah ye

petang tu pula aku bawa firas jalan2 sekitar hotel. ibu dgn ayah pergi beli barang. along lak sibuk dgn keje dia. nama je bercuti tapi tetap kena keje... so duduklah die berjam2 kat Internet room tu. sebab aku dgn firas je yg ada so mmg firas lah yg kena jadi model aku.

jom main chess!!

at the swimming pool

firas dgn 'be-woi' kesayangan dia. tak jumpe benda nie takleh tido kitorang sume. masa nak naik flight die siap letak be-woi tu utk kasi org scan.

eh.. firas lagi!!

haa... baru tok ayah dgn tok ibu sampai

dok kat pantai nie mmg cantik almaklumlah private beach. tapi dah macam dok kat oversea aku rasa. mat salleh sume berbikini....

sunset

malam kami keluar makan kat restoran area hotel so mmg agak mahallah harga dia. actually nk gi jauh sket tapi firas lak dh ngantuk. so decide gi dekat2 jelah. dekat pun firas dah tak dapat nk diselamatkan lagi. letak je kat kerusi terus die tersengguk2. last2 die tido kami makan. hehehe....

paling aku suka pari bakar dia. memang best!!!

okey, jumpe kat next entry pulak~

tucintiut said...

wahh.... coklat aku mane weii...??... nk coklat ferrero rocher aaa...

xhn said...

hahahaaa leh x nk copy paste cite ni masuk dlm blog i...
mode : MALAS nak tulih ;p

aIDA sULAIMAN said...

kak an: malas eh nk karang cite.. kalo copy paste bosanlah...
tucintiut: weyh.. kalo nk meh datang jumpe aku. lambat amik nt BASI lak coklat ko..hikhik...