Wednesday, August 18, 2010

Puasa ke-8

Hari ni dah masuk 8 Ramadhan dan Alhamdulillah aku masih lagi berpose cam biasa. Cuma kali nie every day aku dapat bangun sahur compare last week yg asyik terbabas je nk bersahur. Except kalo balik Seremban lah kan. Dan utk berbuka arinie aku juz beli kuih karipap singgit dengan cendol. Tetibe lak terliur nengok cendol yg dijual, tu yg terus beli je. Sikit kan menu berbuka aku?... Taklah, actually kang aku nk masak sardin. Kat opis semalam orang dok sibuk bercerita pasal sardin, tu yg aku teringin nk makan sardin + telur dadar yg gebu.

Keje cam biasa, still tak pernah abis. Even working hours dah dipendekkan, aku tetap ikut yg lama punya, 5:30. So tadi, masa aku dalam lif, aku sorang jelah yg Muslim dalam tu. Yang lain sume non-Muslim. Then de sorang bos nie tanya, "you're not going home yet?"... Macam mana nak balik kalo keje xsiap. Tapi tak pe, setiap ari Jumaat aku akan pastikan aku balik on-time.

On da way nk balik tadi masa kat Ampang Park orang dah dok sibuk pasang lagu raya. Pergh.. gila awal. Tapi suasana raya tu aku masih tak terasa lagi. Entahlah... mungkin aku dah dewasa kot, dah kurang rasanya sakan nak beraya. Dulu2 bolehlah. Dan untuk hari ni aku dapat hadiah dari Bank Muamalat. Ala, bukan hadiah apapun. Masa kat LRT tadi, diorang passing2 goodie bag tu bagi pada orang Muslim. So dapatlah mineral water, biskut dengan kurma 4 biji. Orang dah bagi apalagi.... kita promotelah!

No comments: