Saturday, July 10, 2010

Off day

Pagi semalam aku bangun lewat... pukul 8 pagi. Bangun2 je terus gelabah. Alamak!!! camne nie... tinggal lagi setengah jam je lagi. Mane sempat nk gerak ke KL. Sekarang aku de kat Seremban. Hurm... Seremban?? Nape aku de kat Seremban plak ea? Arini ari Isnin ke? Sebab selalunya pagi2 subuh Isnin je aku akan gerak ke KL. Tak.. arini ari Jumaat. Oppss!! terlupa lak. Hari nie aku patut ke Melaka nk jumpa advisor. Huish... time tu gak aku rasa lega yg teramat sangat. Camnelah aku leh terlupa ek yg aku dh apply cuti untuk ari Jumaat semalam. Hehehe....

Appointment dgn lecturer kul 2 petang. Tapi biasalah... dekat kul 3 baru dapat jumpa. Alhamdulillah nasib baik aku dapat advisor yang okey, kira sporting gaklah. Dan dia juga tak paksa kami utk datang sebulan 2 kali utk jumpa dengannya. Itu yang paling aku suka sbb agak leceh bagi aku utk minta cuti daripada AM dan byk procedure yg aku kena ikut. So, nanti kalo aku de apa2 masalah berkenaan thesis aku, aku boleh anta email saja.

Tapi insyaAllah next 2 week aku akan ke Melaka lagi sebab de jemputan di rumah seorang lecturer nie. Almaklumlah dari dulu kami dh janji nk datang jenguk anak dia... Ilham Nur Kasih tapi sampai sekarang xmuncul2. So, lec tu ajak datang umah die 24hb nie. Erm... camne tu ek sbb 25hb tu company de wat family day. WAJIB untuk aku hadir. Takpelah, tu nnti leh aku fikirkan.

Balik je dari Melaka aku terus ikut Kyra balik kampung dia kat Rembau. Actually aku xmau pergi sbb aku dh beli tiket bas balik Seremban. Tapi mengenangkan dia beria2 ajak aku dan sebab esoknya (Sabtu) de kenduri doa selamat utk abang dia yg nk bertunang Ahad nie... so aku pun bersetujulah ikut dia balik.

Sampai sana dok rehat jap pastu makan. Makanlah masakan kampung. Not bad. Then, sempat gak aku merasa durian kampung, tu yg best tu. Pas makan tolonglah apa2 yg patut. Pastu sempat gak aku ikut Kyra dan mak die pergi beli barang kat pasaraya. Dekat kul 10 malam baru Kyra anta aku pulang.

No comments: